Savaş Hakkında Bilgiler
İkariam Savaşları ikiye türe ayrılır: Savaş gemileri tarafından
gerçekleştirilen deniz savaşları ve askerler ve savaş makineleri
tarafından gerçekleştirilen kara savaşları. Her asker aşagıdaki
degerleri taşır:
* Hasar - Birimin yok edici gücü
* Zırh Koruması - Hasara karşı koyma yetenegi
* Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük savaşlarda en büyük rolü
oynayan, birimin dayanma gücü.
* Özel Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
* Hız - Birimin ne kadar hızlı oldugu; karışık birliklerde hız en yavaş
olanın hızıdır.
* Sınıf- İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı
yaparlar.
* Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks kaynaklardan nelere
ihtiyaç duyuldugu
* Bakım Masrafı - Birime saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim
seferde oldu unda bakım masrafı iki katına çıkar!)
Mevcut Özel Yetenekler:
* Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar primi alır.
* Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh koruması primi alır.
* Şahmerdan Vuruşu - Birim şehir duvarına zarar verebilir, eger
mevcutsa.
* Hekim - Her savas raundu arasında zayiat vermeyi önler.
* Dirimek- bu birim yorulan birimlere her savaş raundunda dayanıklılık
saglar.
Burada bir savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki
iki farklı şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı
adalarda bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
Kara yoluyla yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır,
savunma gücü şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş
makinelerinden oluşur.
Deniz yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın şehre yakın
hiç bir savaş gemisi olmadı ından emin olmanız gerekir. Aksi takdirde
sizin askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu keser ve en
kötü ihtimalle de batırır.
Başka adadaki şehrin yolu serbest oldugunda, askerleriniz karaya
çıkabilir ve eger gerekirse kara savunma birimlerini yok etmek zorunda
kalırlar.
Ada haritasında bir düşman şehri seçtiginizde aşagıdaki seçeneklere
sahip olursunuz:
* Yagmala - Tüm savunma birimleri yenildiginde koruma altında olanlar
dışında her şey ya malanır. Yagma ve yagmaladı ınız kaynakları
kurbanınızın nakliye gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca
kurbanınızın hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir
kademesi - 1)) kadarını da yagmalarsınız.
* Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre giden gelen nakliyeleri önler.
* Şehir İşgal Et [Vali (Askeri) araştırmasının tamamlanmış olmasını
gerektirir] - İşgal edilmiş şehri askerleriniz için üs olarak
kullanabilirsiniz. Bununla birlikte askerleriniz ve denizcileriniz bakım
ücretlerinin bir bölümünü işgal ettikleri şehirde içki aleminde ziyan
edeceklerdir.
***İpucu: Yagmalanan şehirdeki liman daha büyük oldugunda, daha fazla
kaynak ya malanabilir.
***İpucu: Savaş gemilerinin bir limanı kuşatması veya askerlerin bir
şehri işgali devam etti i sürece bakım masrafları normalin iki katı
olur!
Deniz ve kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında
daha fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf
vardır: saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan
oluşabilir. Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte
saldırırsanız, senin ve müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç
oluşturur.
Bir savaş en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşa
ıdaki gibi gerçekleşir:
* Dayanıklılık etkileri belirlenir
* Tolam zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki
şahmerdanların surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
* Hasar rastlantısal olarak düşman birimlerine da ıtılır - isabet alan
birimler ölür veya dayanıklılık kaybeder
* Ölen veya kaçan birimler çıkarılır
* Eger kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam eder.
Eger bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa dayanıklılık kaybeder.
Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına düştügünde birim kötüleşir
veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan oluşan daha büyük savaşlarda,
dayanıklılık sonucu belirleyici rol oynayabilir.Kaynakwh:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] * 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degeri %80 e düşer.
* 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degerinin %60 ına düşer ve
birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
* 1/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları degerinin %40 ına düşer.
Daha kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ***İpucu: Eger senin ahçıların var ise, onlar her savaş raundu başına
birimlerinin dayanıklılıklarını bir miktar artırırlar.
Saldırı alan bir şehrin savunmasında, o şehrin duvarının sayısız etkisi
vardır:
* Şehir duvarının her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10
fazla zırh korumasına sahip olur.
* Şehir duvarının her gelişim kademesi savunmacının toplam hasar gücünü 3
artırır.
* Bütün saldırı üniteleri, duvarda açılan her yarık için %10 hasar primi
alır.
Ünitelerin sahip olabildigi özel yeteneklerden biri de şahmerdanın
surlarda yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her iki raund sonunda
bir yarık oluşumuna neden olur. Surun gelişim kademelerine baglı olarak
daha fazla yarık da oluşabilir. Yeterince şahmerdan ile mümkün olan tüm
yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.
***İpucu: Şehir duvarında oluşan yarıklar savaştan sonra otomatik olarak
kapanır.
Oluşturulan toplam hasar aşagıdaki faktörlere baglıdır:
* Birligin oluştu u birimlerin temel hasar gücü
* Birligi oluşturan birimlerde atölyenin korkunç geliştirmeleri
sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
* Azaltılan dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
* (sadece saldıranlar) %30 saldırı özel yeteneginden gelecek olan hasar
artışı
* (sadece saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
* (sadece savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
* E er çok fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.Kaynakwh:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Birimlerin bireysel zırh koruması degişebilir:
* Mucit Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan
artışlar.
* Dayanıklılık etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
* (sadece savunanlar) surların her kademesi icin %10 zırh koruması
artışı
* (sadece savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30
zırh koruması artışı
Oluşturulan hasar düşman birimlerine rastlantısal olarak dagıtılır. Tam
hasar rastlantısal olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldı ı
savaşlarda rastlantı faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi
için verilen hasar zırh koruması degerinin %90 ını geçmelidir. Aksi
takdirde birim sadece dayanıklılık kaybedecektir.
***İpucu: Her raundda doktorların birimlerin ölmesini engelleme şansları
vardır. Daha fazla doktor bu şansı arttrır. Bununla birlikte, mekanik
üniteler üzerinde etkileri digerlerinin yarısı kadardır.
Bir raundun sonunda 1´e 3 güç oranına ulaşıldıgında savaş biter ve
kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar (modifikasyonlar dahil) ve
zırh koruması degerlerinin toplamıyla hesaplanır. Yenilen ordu dagılır.
Dayanıklılı ın çok fazla düşmesi nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra
birliklerine dönerler. Savunan birligin dagılan birimleri savaştan 20
dakika sonra tekrar hazır halde olacaklardır. Bir saldırının başarısız
olması nedeniyle dagılan birligin geri dönmesi ise iki kat zaman alır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ***İpucu: Her hangi bir zamanda devam etmekte olan bir savaşa yeni
birimler göndermek isterseniz bu size baglıdır. Düşmanınız için de aynı
şey geçerlidir...
FİGHTt!!